Пиво - це один з найпопулярніших вітчизняних напоїв. Даний продукт сміливо можна назвати одним з наймасовіших. Бізнес пов'язаний з реалізацією розливного пива активно розвивається рік від року. Торгівлю їм робить вигідною великий попит соціуму. У даній статті буде описаний приблизний бізнес-план відкриття підприємства з нуля.
З чого почати відкриття магазину
Незважаючи на конкретний бізнес-план, першим кроком, щоб відкрити Пивний магазин, є Реєстрація ФОП. Для цих цілей краще звернутися в спеціальну компанію, в компетенцію якої входить вирішення таких питань. Так буде швидше і простіше відкрити точку. Ціни на те, щоб відкрити ФОП з нуля відносно невисокі.
Другим пунктом, який повинен містити бізнес-план відкриття підприємства з нуля — пошук відповідного приміщення. Гарне місце для того, щоб відкрити точку продажу - це половина успіху всієї справи. Тому що дуже часто бізнес з продажу розливного пива прогорає саме через невдало обраного місця розташування.
Магазин, який продає розливне пиво, повинен бути розташований в місці з відмінною прохідністю. Особливо, якщо він з нуля і ще не "розкручений". Це можуть бути великі зупинки громадського транспорту, квартали спальних районів, ринки. Одним з найбільш вдалих варіантів вважається оренда торгової площі в гіпермаркетах і великих торгових центрах. Однак конкуренція тут дуже висока і відкрити точку дуже непросто. По-друге, багато гіпермаркетів самі займаються продажем пива на розлив.
Слід розуміти, що є спеціальне обмеження на точки продажів пива поблизу від установ освітньої, спортивної, культурної та медичної спрямованості. Дозвіл на це ніхто не дасть. Відкрити магазин у такому місці - отримати купу неприємностей від держорганів.
Коли ФОП вже оформлений, а місце для точки продажів вибрано, потрібно укладати договір на оренду з власником. Потім придбати і поставити на облік касовий апарат. Потім звернутися в місцеву адміністрацію і отримати дозвіл на торгівлю. Потім пройти перевірку торгової точки СЕС, пожежною інспекцією і отримати дозвіл у них. Як правило, на це йде не більше 1 місяця. Ліцензія для торгівлі пивом не потрібна. Просто отримати дозвіл адміністрації буде достатньою підставою.
Статті витрат, щоб відкрити магазин
Бізнес-план повинен чітко відображати статті витрат. Першим пунктом йде оренда торгової площі. Ціна буде залежати від її квадратури, конкретного місця і регіону. В принципі на 10 квадратах можна розмістити 10-12 пивних кранів.
Інша стаття витрат - це придбання обладнання. Тут можливі нюанси. Зараз стало необов'язково його купувати. Багато постачальників пива пропонують його безкоштовно, в оренду або лізинг. Крім обладнання для розливу, знадобиться стійка і вітрина. Адже сухарики, в'ялена риба, чіпси та інші супутні товари до пива ? це серйозна стаття доходів. Також потрібні будуть холодильники.
Якщо дозволяє площа приміщення, то слід встановити кілька високих столиків, щоб клієнти могли пити пиво прямо на місці. Ще в магазині бажано поставити кондиціонер і музичний центр.
Ще одна стаття витрат, яку повинен містити бізнес-план ? це реклама. Потрібно виготовити яскраву і оригінальну вивіску, яка буде привертати увагу. Також можна анонсувати створення флаєрів для залучення нових клієнтів. Пивний магазин також слід рекламувати в Інтернеті, зокрема в соціальних мережах. Інші типи реклами для даного бізнесу заборонені законом.
Техніка для наливу пива дуже часто засмічується і ламається. Тому слід запланувати кошти на ремонт і профілактику. В цілому, 0,1-0,25 млн грн. повинно вистачити на відкриття магазину площею від 10 до 15 квадратів.
Звичайно ж, найкраще буде зняти приміщення близько 50 кв.м в хорошому місці. Витрати в даному випадку сильно зростуть, але і виручка пропорційно збільшиться, так як можна буде запропонувати клієнтам набагато більший асортимент. Зберігається розливне пиво не довго, тому запасів великих робити не слід.
Продукція та персонал
Слід розуміти, скільки сортів продукції має бути. Якщо їх менше 10, то рентабельність буде низька. Скільки потрібно пива? Оптимальною кількістю буде не менше 20 видів. Асортимент краще поділити на класи. Скільки їх буде, залежить від конкретної точки, але класичним варіантом є така градація: преміум, медіум, економ. Це дозволить розділити клієнтуру за сегментами. Ще дуже зручно підраховувати в кінці місяця, скільки приніс кожен із сегментів.
Відкрити магазин мало. Потрібно спрогнозувати кількість персоналу і підібрати його. Як правило, досить найняти пару продавців, які будуть працювати по змінах. Наприклад, тиждень через тиждень. Крім цього, щоб утримувати точку в ідеальній чистоті, знадобляться послуги прибиральниці.
Доходи
Алкогольні напої - це той товар, на який роздрібні торгові точки, як правило, роблять чималу націнку. На закордонне пиво накрутка доходить до 40-50%, на вітчизняні аналоги все 100% і навіть більше. Для магазину пива на розлив також слід передбачити торгівлю супутніми продуктами — додати в план.
Для даного бізнесу дуже актуальний такий нюанс як сезонність. Пиво чудово продається з середини весни до середини осені. Однак, коли настають холоди виручка різко падає. Соціум переходить на більш міцні алкогольні напої. Цей нюанс слід враховувати, включати в план, і не надто запасатися товаром про запас, так як він довго не зберігається. Адже терміни придатності мають свої межі. Для деяких сортів вони взагалі не перевищують декількох днів. Тому товар, який зберігається тривалий час, може зіпсуватися. А торгівлю кислим продуктом не можна назвати прекрасним маркетинговим ходом. Це вірний засіб втратити клієнтів.
Як додатковий дохід слід передбачити торгівлю безалкогольними напоями і бутильованим пивом з холодильника. Це також можна включити в план.